tomten jag vill ha en riktig jul.

det börjar närma sig jul med stormsteg, har redan varit första advent också.
tiden flyger iväg nu.
jag vet att denna julen kommer vara den bästa någonsin, kommer fira den med exakt allt och alla som jag verkligen älskar och bryr mig om.  (pappa, du måste komma.) har även en fin pojkvän jag kommer att spendera en liten stund på julafton med också.
ingenting kommer slå denna julen känner jag.
men tomten jag vill ha en riktig jul nästa år med.. jag vet att det inte går, eller jo en jul får jag ju.
men har inte ens riktigt fattat hur jag ska fira? ska jag fira jul den 24 eller 25 vart annat år?
anledning är att mina älskade systrar har skaffat barn och "andra familjer", därför måste jag dela med mig av mina syskon till deras pojkvänners familjer..... inget jag gillar.
har alltid varit jag och mina syskon och familjen tillsammans, efter 24 år ska det ändras?
kan vi inte ha en mega stor jul istället? typ 40 personer.
någon gång måste man väl iprincip släppa taget och förstå det, men jag vet att mina syskon själv inte gjort det ännu och tror dem kommer tänka på det mycket nästa år när det väl gäller också.
jag vill aldrig att min familj ska splittras på en sånhär fin tradition, men jag visste att det skulle hända, jag vet att jag själv också kommer få barn en vacker dag. vi ska aldrig splittras ändå.
det är lite sorgset. och alla ni tänker säkert; big deal, vem bryr sig? bara julafton du får träffa dem dagen efter ändå.
jajajajajajaja, stämmer. men det är inte samma sak ändå.
jag har en världsbäst julafton detta året iallafall, vi har första ching på bebisarna iallafall.
HA-HA!
 

tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten.
julen 2008.


Kommentarer
Anonym

Det är jättehemskt redan, samtidigt vill jag inte tänka på ett liv utan Mattias eller William.. Pappa kommer redan den 23e :)

2011-11-30 @ 22:23:38
Mamma

Tanken var väl att vi ska fira jul tillsammans varje år, ena året den 24:e med alla, nästa år den 25:e med alla, men även den 24:e det året med minifamilj.....Hoppas det blir så, det är min enda önskan.....

2011-12-02 @ 07:51:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

corneliak

corneliaklint!

RSS 2.0