f r i s ö r

har faktiskt haft två riktigt bra frisör dagar.
igår fick vi öva på varandra inför visningen, vi har fått reda på att temat är skuggade ögon med vit-svart-brun ungefär och mörka läppar - det ska finnas en röd tråg genom det hela. håret ska vara platta och raka partier, sen hur du lägger upp det är helt hur du själv vill. platt men ändå krulligt osv. kanon kul förmiddag.
på eftermiddagen var det kundpass som vanligt och jag hade en trevlig kund som blev supernöjd och jag själv också.
idag fortsatte vi med formgivningskursen som inriktar sig till gesället, har nog bestämt mig för att kämpa att ta delprovet iallafall. bättre det än ingenting alls. övade på kort fest idag, att göra en fest-frisyr i hela håret med vilka verktyg du vill men utan klämmer och gummiband.. en frisyr som ska hålla men utan några redskap. blev faktiskt ganska nöjd med min. :)
så frisör känns ju roligt igen, toppen! nu ska jag hitta lite modeller också.
måste be staffan att odla skägg, hitta en kille som finish modell och får hoppas mamma ställer upp som gråhårsmodell trots att hon gråter, haha!
oj, vilket frisör inlägg. njut.
ni kan också njuta av denna superbra frisörbloggen: http://blog.frisorska.se/
det är sinnessjukt vad man kan göra med hååååååååår bara? fantastiskt.

avant garde.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

corneliak

corneliaklint!

RSS 2.0